“Είμαι πεπεισμένη για το ρόλο του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής ως μήτρας νέων ιδεών και τεχνολογιών. Ένα πραγματικό οικοσύστημα από φοιτητές, ερευνητές, καθηγητές, πλήρως εναρμονισμένο με τις σύγχρονες, τάσεις της επιστήμης. Ως Κυβέρνηση θα στηρίξουμε το εγχείρημα αυτό με όλες μας τις δυνάμεις”.
Αυτό τόνισε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, κατά τη τελετή παράδοσης της Διοικούσας Επιτροπής στις νέες πρυτανικές αρχές του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, και υπογράμμισε τα εξής:
• Είναι μεγάλη τιμή να βρίσκομαι σήμερα εδώ ανάμεσά σας, στην τελετή παράδοσης της Διοίκησης του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής από τον Πρόεδρο της προσωρινής Διοικούσας Επιτροπής του Ιδρύματος, κύριο Μουντζούρη, στον πρώτο εκλεγμένο Πρύτανη, κύριο Καλδή.
• Εκ μέρους της Κυβέρνησης, θα ήθελα να εκφράσω τα συγχαρητήριά μου αφενός στον Πρόεδρο και τα μέλη της προσωρινής Διοικούσας Επιτροπής για το πολύτιμο έργο τους έως σήμερα, αφετέρου στη νέα εκλεγμένη πρυτανική αρχή, με τις ειλικρινείς ευχές μου για κάθε επιτυχία στο έργο της.
• Κυρίες και κύριοι, η Κυβέρνηση θέτει την αναμόρφωση και ενίσχυση του τεχνολογικού τομέα της ανώτατης εκπαίδευσης ως πολιτική προτεραιότητα αιχμής για την Παιδεία.
• Και η ενίσχυση του τεχνολογικού τομέα της ανώτατης εκπαίδευσης μπορεί να προέλθει και μέσα από συμπράξεις ομοειδών Ιδρυμάτων, όπως εν προκειμένω με την συγχώνευση των δύο Τεχνολογικών Ιδρυμάτων, της Αθήνας και του Πειραιά. Αυτός ήταν ο λόγος που ως Αντιπολίτευση – τότε – υποστηρίξαμε το εγχείρημα της δημιουργίας του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, παρά το ότι διαφωνήσαμε με επί μέρους πτυχές της υλοποίησής του.
• Κυρίες και κύριοι, οι σύγχρονες κοινωνικές μάστιγες, όπως η νεανική ανεργία, η μαζική φυγή προσοντούχων νέων και η αδυναμία σύνδεσης της ανώτατης εκπαίδευσης με την παραγωγική διαδικασία θα μπορούσαν να αντιμετωπισθούν, σε μεγάλο βαθμό, μέσω της ενίσχυσης του τεχνολογικού τομέα της εκπαίδευσης. Και για εμάς, η αντιμετώπισή τους αποτελεί εθνικό στόχο.
• Εξάλλου, το μεταρρυθμιστικό μας σχέδιο για την Ανώτατη Εκπαίδευση στοχεύει στη διαμόρφωση ακαδημαϊκών Ιδρυμάτων, τα οποία θα είναι πραγματικά αυτόνομα, αυτοδιοικούμενα, αξιολογούμενα, ανταγωνιστικά, εξωστρεφή, σε κοινό βηματισμό με την αγορά εργασίας.
• Οραματιζόμαστε ένα Πανεπιστήμιο ουσιαστικά συνδεδεμένο με την πραγματικότητα της αγοράς και τον κόσμο της εργασίας. Αλλά και ένα Πανεπιστήμιο το οποίο θα αποτελεί τον ζωτικό πυρήνα της περιοχής στην οποία εδράζεται και που παράλληλα θα αναπτύσσει δράσεις εξωστρέφειας, οικοδομώντας ισχυρούς δεσμούς με ακαδημαϊκά εκπαιδευτικά ιδρύματα του εξωτερικού.