Επιμορφωτική Διημερίδα «Η Τεχνητή Νοημοσύνη στην Εκπαίδευση των Φυσικών Επιστημών»

Διακρίνονται από αριστερά προς τα δεξιά ο: Π. Καρκαζής, Αν. Καθηγητής, ΠΑΔΑ, Μιχάλης Φιλιόγλου, Υπεύθυνος ΕΚΦΕ Αιγάλεω, Ι. Βογιατζής, Καθηγητής, Πρόεδρος του Τμήματος Μηχανικών Πληροφορικής και Υπολογιστών ΠΑΔΑ, Γ. Γιανναράκης, Εθνικό Δίκτυο Έρευνας και Τεχνολογίας, Κ. Σγουροπούλου, Καθηγήτρια, Μέλος του Συμβουλίου Διοίκησης, ΠΑΔΑ, Σ. Παντελοπούλου, Σύμβουλος Β/βάθμιας Εκπαίδευσης Αν. Αττικής, Γεώργιος Μπαμπασίδης, Σύμβουλος Εκπαίδευσης Φυσικών Επιστημών Γ΄ Αθήνας, Χ. Γεωργόπουλος, Υπεύθυνος ΕΚΦΕ Αγ. Αναργύρων, Χ. Φανίδης, Σύμβουλος Εκπαίδευσης Φυσικών Επιστημών Γ΄ Αθήνας

Με μεγάλη επιτυχία διεξήχθη την Τετάρτη 6 και την Πέμπτη 7 Σεπτεμβρίου 2023 η πρώτη επιμορφωτική διημερίδα με θέμα «Η Τεχνητή Νοημοσύνη στην Εκπαίδευση των Φυσικών Επιστημών» στο Συνεδριακό Κέντρο του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής στην Πανεπιστημιούπολη Αρχαίου Ελαιώνα. Στη διημερίδα συμμετείχαν 130 περίπου Εκπαιδευτικοί της Β/βάθμιας Εκπαίδευσης Γ’ Αθηνών στις βασικές επιστημονικές κατευθύνσεις των φυσικών επιστημών.

Σκοπός της διημερίδας ήταν η μεταφορά τεχνογνωσίας σε εκπαιδευτικούς των Φυσικών Επιστημών. Οι εκπαιδευτικοί ήρθαν σε επαφή με τις βασικές έννοιες της Τεχνητής Νοημοσύνης, ενημερώθηκαν για τις σύγχρονες τεχνολογικές εξελίξεις, επιμορφώθηκαν για τον τρόπο χρήσης των εργαλείων Τεχνητής Νοημοσύνης σε περιβάλλοντα διδασκαλίας και συμμετείχαν σε βιωματικά εργαστήρια ανάπτυξης εκπαιδευτικών σεναρίων με χρήση κατάλληλων εργαλείων.

Η Καθηγήτρια Κλειώ Σγουροπούλου, Μέλος του Συμβουλίου Διοίκησης ΠΑΔΑ,
απευθύνει τον εναρκτήριο χαιρετισμό στη διημερίδα

Η Καθηγήτρια Κ. Σγουροπούλου, Μέλος του Συμβουλίου Διοίκησης και Επιστημονικά Υπεύθυνη του Κόμβου Καινοτομίας του ΠΑΔΑ για την Τεχνητή Νοημοσύνη και τις Εφαρμογές της (UNIWA AI InnoHUB – http://uniwa ai-innohub) υπογράμμισε κατά την εναρκτήρια ομιλία της διημερίδας ότι: «Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να βοηθήσει στην κάλυψη αναγκών στη μάθηση και τη διδασκαλία και να επιτρέψει στα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς να συνεισφέρουν ενεργά στον εκσυγχρονισμό του εκπαιδευτικού συστήματος που καλείται πλέον, όχι μόνο να παρέχει γνώση, αλλά και να αναπτύσσει δεξιότητες για την ανακάλυψη της γνώσης μέσω της ορθής, έγκυρης και υπεύθυνης αξιοποίησης των διαθέσιμων νέων τεχνολογιών και εργαλείων».

Εκπαιδευτικοί Β/βάθμιας εκπαίδευσης στον τομέα των φυσικών επιστημών παρακολουθούν τη διημερίδα

Τη διημερίδα συνδιοργάνωσαν το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης Φυσικών Επιστημών Γ’ Αθήνας, τα ΕΚΦΕ Γ’ Αθήνας, ο Κόμβος Ψηφιακής Καινοτομίας (digiGOV-innoHUB), το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας κι Έρευνας (GRNET), η Ελληνική Εταιρία Επιστημόνων και Επαγγελματιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΕΠΥ), ο Οργανισμός Ανοιχτών Τεχνολογιών (ΕΕΛΛΑΚ) και το Eρευνητικό Κέντρο ΑΘΗΝΑ.

Βιωματικά εργαστήρια ανάπτυξης εκπαιδευτικών σεναρίων με χρήση εργαλείων ΤΝ

Μετά το τέλος της επιμορφωτικής διημερίδας, οι συμμετέχοντες ήταν σε θέση να περιγράψουν τα βασικά εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης και να τα χρησιμοποιήσουν στον σχεδιασμό και την οργάνωση της διδασκαλίας, παράγοντας καινοτόμα εκπαιδευτικά σενάρια.

Προηγούμενο άρθροΣτην αιχμή του ενδιαφέροντος το COMECAP 2023 στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής
Επόμενο άρθροO Jo Nesbo αναγορεύθηκε Επίτιμος Διδάκτορας του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής