Με ιδιαίτερη επιτυχία στέφθηκε η επίσκεψη της αντιπροσωπείας 10 ΑΕΙ των ΗΠΑ στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής στο πλαίσιο του “International Academic Partnership Program/IAPP-Greece”, μια πρωτοβουλία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την προώθηση και περαιτέρω ανάπτυξη των ακαδημαϊκών σχέσεων μεταξύ των δύο χωρών.
Εκ μέρους του ΠΑΔΑ στις συνομιλίες παρευρέθηκαν οι Πρυτανικές Αρχές του Ιδρύματος, οι Κοσμήτορες, καθώς και κάποια μέλη ΔΕΠ κι από τις 6 Σχολές του προκειμένου να διασφαλιστεί η κατά το δυνατόν πληρέστερη εκπροσώπησή του.
Η αμερικανική αντιπροσωπεία αποτελείτο από τα κάτωθι πανεπιστήμια:
- California Polytechnic State University,
- Johns Hopkins University,
- Lehigh University,
- Michigan State University,
- Roger Williams University,
- Rutgers University,
- University of Cincinnati,
- University of Delaware,
- University of Kentucky,
- York College of Pennsylvania.
Η συνάντηση ξεκίνησε με σύντομη παρουσίαση του ΠΑΔΑ και των υπαρχουσών δεσμών με πανεπιστήμια/φορείς των ΗΠΑ από τον Πρύτανη Παναγιώτη Καλδή. Εν συνεχεία, η επικεφαλής της αμερικανικής αντιπροσωπείας κα Becky Spritz, από το πανεπιστήμιο Roger Williams, αναφέρθηκε στους προσδοκώμενους στόχους της συνάντησης εκ μέρους της αμερικανικής πλευράς. Ακολούθησε συνεδρία ερωταποκρίσεων (Q&A) με τη θερμή συμμετοχή των παρευρισκομένων, καταλήγοντας στο πιο ουσιαστικό κομμάτι της εκδήλωσης, τις άμεσες συζητήσεις των αμερικανών ακαδημαϊκών με τα μέλη ΔΕΠ του ΠΑΔΑ υπό τη μορφή στρογγυλών τραπεζών.
Ο διάλογος αποδείχθηκε ιδιαίτερα γόνιμος και η ανταπόκριση από πλευράς των αμερικανικών πανεπιστημίων ήταν αξιοσημείωτη, ειδικά σε ζητήματα συνεργασίας στο πλαίσιο κοινών ερευνητικών δραστηριοτήτων, αμοιβαίων ανταλλαγών φοιτητών/προσωπικού, συνεπίβλεψη διπλωματικών ή/και μεταπτυχιακών εργασιών και διδακτορικών διατριβών, Πρακτικής Άσκησης, σχεδιασμού διπλών (dual) ή/και διπλής ειδίκευσης (joint) Ξενόγλωσσων Προγραμμάτων Σπουδών, Summer Schools, διαλέξεων διακεκριμένων μελών ΔΕΠ των δύο χωρών, κ.ά.
Τέλος, εκφράστηκε η ελπίδα η συγκεκριμένη συνάντηση και το πρόγραμμα του ΥΠΑΙΘ εν γένει να αποτελέσει την έναρξη ενός συνεχούς, αποτελεσματικού διαλόγου μεταξύ των δύο πλευρών, με την από κοινού συμβολή και καθοδήγηση προς την επιτυχή της έκβαση.
(Φωτογραφίες: Ευτυχία Περιβολάρη)