Τμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία: Στο επίκεντρο η άρτια αγωγή και ολόπλευρη ανάπτυξη του μικρού παιδιού


Το Τμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία (ΤΑΦΠΠΗ) της Σχολής Διοικητικών, Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής έχει ως αποστολή την εκπαίδευση παιδαγωγών πρώιμης παιδικής ηλικίας, εστιάζοντας στη μελέτη, την έρευνα και την εκπαίδευση στο ευρύτερο επιστημονικό πεδίο της αγωγής του παιδιού της πρώιμης παιδικής ηλικίας και της εν γένει ανθρωπιστικής παιδείας. Έχει πιστοποιηθεί από την ΕΘΑΑΕ (Φεβρουάριος του 2023) ότι συμμορφώνεται πλήρως με τις αρχές του Προτύπου Ποιότητας ΠΠΣ της ΕΘΑΕΕ και τις Αρχές Διασφάλισης Ποιότητας του Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης και είναι το μόνο τμήμα του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής που ανήκει στο ευρύτερο πεδίο των Επιστημών της Αγωγής.
Τη φυσιογνωμία και την ιστορία του ΤΑΦΠΠΗ αναλύει στην τηλεοπτική παρουσίαση ο Πρόεδρος του Τμήματος, καθηγητής Κωνσταντίνος Πετρογιάννης, ο οποίος κάνει ιδιαίτερη αναφορά και στα επαγγελματικά δικαιώματα της/του Παιδαγωγού Πρώιμης Παιδικής Ηλικίας, όπως πλέον είναι ο επίσημος επαγγελματικός τίτλος των αποφοίτων του τμήματος με βάση το νέο προσοντολόγιο-μισθολόγιο (ΠΔ 85, ΦΕΚ 232/Α’/17-12-2022). Οι απόφοιτοι του ΤΑΦΠΠΗ εντάσσονται στα επαγγέλματα του Τομέα Εκπαίδευσης, αφού καταρτίζονται για να υποστηρίζουν την αγωγή, φροντίδα και εκπαίδευση του παιδιού από τη γέννησή του έως και την ένταξή του στην υποχρεωτική εκπαίδευση, με σκοπό την ολόπλευρη ανάπτυξη του παιδιού, τη μάθηση και την ευημερία του.
Για την επίτευξη αυτού του σκοπού στο πλαίσιο του παρεχόμενου προγράμματος σπουδών του ΤΑΦΠΠΗ, αξιοποιούνται σύγχρονες παιδαγωγικές, αναπτυξιακές και μαθησιακές θεωρίες, καθώς και θεωρίες κοινωνικής και εκπαιδευτικής πολιτικής, διεπιστημονικές προσεγγίσεις και έγκυρα ερευνητικά δεδομένα. Το πρόγραμμα σπουδών δομείται στη βάση τεσσάρων ομάδων μαθημάτων: “παιδαγωγικά”, “ψυχολογία”, “κοινωνιολογία, διοίκηση, και οικονομία της εκπαίδευσης”, “αισθητική παιδεία και πολιτισμός”.
Οι πτυχιούχοι του τμήματος έχουν δικαίωμα να ιδρύουν και να λειτουργούν ιδιωτικούς βρεφονηπιακούς ή παιδικούς σταθμούς ή να εργάζονται σε πλαίσια αγωγής και φροντίδας παιδιών της προσχολικής ηλικίας (κέντρα βρεφών και νηπίων, κέντρα δημιουργικής απασχόλησης κ.ά.), στον ιδιωτικό ή τον ευρύτερο δημόσιο τομέα, εκτός των εκπαιδευτικών δομών/κέντρων αρμοδιότητας του ΥΠΕΠΘ (νηπιαγωγεία). Επίσης, απασχολούνται ως εκπαιδευτικοί στην επαγγελματική εκπαίδευση (κλάδος ΠΕ87.09) και ως εκπαιδευτές στην επαγγελματική κατάρτιση. Επιπλέον, σύμφωνα με την εκάστοτε ισχύουσα νομοθεσία, δύναται να απασχοληθούν και στην ειδική αγωγή.
Τις δραστηριότητες των εκπαιδευτικών εργαστηρίων του Τμήματος (“Αγωγής Βρέφους”, “Εργαστήριο Μουσικοκινητικής Αγωγής”, “Αισθητικής Αγωγής”) αναλύουν οι Λέκτορες Εφαρμογών κ. Βαρβάρα Αγγελή και Ζωή Χατζιδάκη, ενώ η ερευνητική δραστηριότητα παρουσιάζεται από την Αν. Καθηγήτρια κ. Ελένη Μουσένα (Εργαστήριο Ψυχοπαιδαγωγικών Εφαρμογών στην Προσχολική Αγωγή), την Καθηγήτρια κ. Χριστίνα Παπαηλιού (Εργαστήριο Ψυχολογικής Ανάπτυξης Βρεφών & Νηπίων), και την Καθηγήτρια κ. Άννα Σαΐτη (Εργαστήριο Ηγεσία & Καινοτομία), η οποία και ως Αντιπρόεδρος του τμήματος παραθέτει τις δράσεις εξωστρέφειας και τις δυνατότητες που διανοίγει στα μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας το πρόγραμμα ERASMUS.
Τέλος, δυο απόφοιτες του Τμήματος, οι κ. Ασπασία Σκουφίδη και Στέλλα Γιώτα, η πρώτη από την Αθήνα, ενώ η δεύτερη από τη Φινλανδία, μας μιλάνε για το πώς μετά το πτυχίο εξελίχθηκε η επαγγελματική τους σταδιοδρομία!

Παρουσιάζει η Γλυκερία Τερζή.

Προηγούμενο άρθροΔιεθνής προβολή του έργου των Μελών ΔΕΠ του ΠΑΔΑ το φετινό καλοκαίρι
Επόμενο άρθροΒιομηχανική Σχεδίαση και Παραγωγή: Δημιουργώντας Bιώσιμη Kαινοτομία