Διαδικτυακή ημερίδα συντηρητών αρχαιοτήτων και έργων τέχνης

Το Ερευνητικό Εργαστήριο “ARTICON”: “Συντήρηση-Ανάδειξη Εικαστικών Έργων, Βιβλιακού και Αρχειακού Υλικού” της Σχολής Εφαρμοσμένων Τεχνών & Πολιτισμού σε συνεργασία με το Τμήμα Συντήρησης Αρχαιοτήτων & ‘Έργων Τέχνης του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής οργάνωσαν την Τρίτη, 20 Απριλίου 2021 διαδικτυακή ημερίδα για τη διερεύνηση των δυνατοτήτων που προσφέρει η σύγχρονη ψηφιακή τεχνολογία στην εκπαίδευση των συντηρητών Αρχαιοτήτων και Έργων Τέχνης, καθώς και για τα αποτελεσμάτων της εφαρμογής της.

Αφορμή για την ημερίδα αποτέλεσε η πραγματικότητα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης που επεβλήθη λόγω των συνθηκών της πανδημίας με την επακόλουθη ανάγκη άμεσης ενσωμάτωσης της τεχνολογίας της πληροφορικής και του διαδικτύου στην εκπαιδευτική διαδικασία, αλλά και η γενικότερη ανάγκη, ολοένα και επιτακτικότερη, της άμεσης ενημέρωσης για τις ραγδαίες εξελίξεις της ψηφιακής επανάστασης στην εκπαίδευση και ιδιαίτερα στον τομέα της πολιτιστικής κληρονομιάς.

Προσκεκλημένοι ομιλητές, εκτός από τις αρχές του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και μέλη του Εκπαιδευτικού Προσωπικού του Τμήματος Συντήρησης Αρχαιοτήτων και Έργων Τέχνης ήταν εκπαιδευτικοί και μεταπτυχιακοί φοιτητές σε αντίστοιχα Τμήματα Ιδρυμάτων και Σχολών του εξωτερικού.
Στην ημερίδα απηύθυναν χαιρετισμό η κα Θέμις Χριστοφίδου, Γενική Γραμματέας της Γενικής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης και Πολιτισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και οι Πρυτανικές Αρχές του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής.

Η εκδήλωση συγκέντρωσε υψηλό αριθμό συμμετεχόντων και προκάλεσε το ενδιαφέρον όχι μόνον των εκπαιδευτικών, αλλά και γενικότερα των ανθρώπων που ασχολούνται με την διαχείριση της πολιτιστικής κληρονομιάς. Οι εισηγήσεις έδωσαν μια σφαιρική εικόνα των προβλημάτων που έφερε στην επιφάνεια η πανδημία με πολλά διαφωτιστικά σημεία. Διαπιστώθηκε ότι σε διαφορετικά ευρωπαϊκά εκπαιδευτικά ιδρύματα υιοθετούνται κοινές πρακτικές για την αντιμετώπιση της εκπαίδευσης ενός ιδιαίτερου επιστημονικού κλάδου, όπου η φυσική (δια ζώσης) παρουσία είναι αδιαμφισβήτητα κομβικής σημασίας.