Για πρώτη φορά το Διεθνές συνέδριο του Μη Κερδοσκοπικού Οργανισμού Educational Leaders Without Borders (ELWB), πραγματοποιήθηκε εκτός ΗΠΑ και σε συνεργασία με μη αμερικανικό εκπαιδευτικό ίδρυμα. Συγκεκριμένα, οι εργασίες του προαναφερθέντος Οργανισμού και του International Council Professors of Educational Leadership (ICPEL) διεξήχθησαν στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, και ειδικότερα στο πλαίσιο λειτουργίας του Εργαστηρίου Ηγεσία & Καινοτομία (https://lilab.uniwa.gr/ ) υπό τη διεύθυνση της καθηγήτριας Άννας Σαΐτη του Τμήματος Αγωγής & Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία, της Σχολής Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημών.
Η συνδιοργάνωση αυτού του διεθνούς συνεδρίου προσδίδει προστιθέμενη αξία στη στρατηγική εξωστρέφειας και διεθνοποίησης που ακολουθεί το ΠΑΔΑ, το Τμήμα Αγωγής & Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία και το Εργαστήριο Ηγεσίας & Καινοτομίας, καθώς κατά τη διάρκεια των εργασιών του αναδείχτηκαν προοπτικές συνεργασίας για ανάπτυξη καινοτόμων εκπαιδευτικών υπηρεσιών με Πανεπιστήμια των ΗΠΑ, όπως είναι το Purdue University (σε επίπεδο διδακτορικών σπουδών) και το Florida State University (σε επίπεδο μεταπτυχιακών σπουδών) στο ακαδημαϊκό πεδίο που θεραπεύει το Τμήμα Αγωγής & Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία.
Κατά τη διάρκεια των εργασιών του, όπου ερευνητές και εκπαιδευτικοί από όλο τον κόσμο συναντήθηκαν και ανέλυσαν όλα τα θέματα που αφορούν την εκπαιδευτική πραγματικότητα παγκοσμίως, αναδείχθηκαν πρακτικές λύσεις για την εφαρμογή μιας πραγματικά προοδευτικής ηγεσίας, ώστε να έρθουμε πιο κοντά στην ανθρώπινη ευημερία. Η προοδευτική ηγεσία σχετίζεται με τις βαθιές ανθρώπινες αξίες, το σεβασμό στον άνθρωπο και την έμφαση στην ενεργό συμμετοχή των ατόμων και την αλληλεπίδραση με την κοινωνία. Η προοδευτική ηγεσία είναι το μέλλον, οι αλλαγές και οι αποφάσεις. Είναι η ηθική αντιμετώπιση και αντανάκλαση της πραγματικότητας και του οράματος με έντονη ηθική φιλοσοφία.
Το θέμα του συνεδρίου ήταν Global Progressive Leadership (Παγκόσμια Προοδευτική Ηγεσία) και οι ειδικότερες θεματικές ενότητες (topics) του συνεδρίου ήταν
1. Educational politics of the nation/state and human values
2. Educational economics, policy, law and tradition
3. Confronting the realities and hazards of climate change
4. Displacement of students, locally and globally
5. School violence trends and dilemmas
6. Digital challenges and solutions to enhance student growth
7. Curriculum contradictions and paradoxes
8. Leadership perspectives that challenge traditions and practices
9. Other topics related to the theme
Ο διεθνής οργανισμός «International Council of Professors of Educational Leadership» (ICPEL) έχει ως κύριο αντικείμενο τη μελέτη της εκπαιδευτικής ηγεσίας και τα μέλη του είναι κυρίως Καθηγητές Πανεπιστημίων των ΗΠΑ, που θεραπεύουν το γνωστικό αντικείμενο της εκπαιδευτικής ηγεσίας. Ο ICPEL έχει δημιουργήσει μια εκτεταμένη και διευρυμένη βάση επιστημονικών περιοδικών και βιβλίων με κριτές (peer reviewed journals and books). Επιπρόσθετα, ο ICPEL είναι ο μοναδικός οργανισμός που εκδίδει βιβλία επικεντρωμένα στα οικονομικά της εκπαίδευσης και προσαρμοσμένα στο νομοθετικό πλαίσιο και την εκπαιδευτική πολιτική κάθε πολιτείας των ΗΠΑ.
Σε ό,τι αφορά το διεθνή οργανισμό Educational Leaders Without Borders (ELWB) αξίζει να σημειωθεί ότι έχει δημιουργήσει ένα παγκόσμιο δίκτυο από καθηγητές Πανεπιστημίων, στελεχών της εκπαίδευσης και εκπαιδευτικούς με σκοπό την προώθηση της ηγεσίας με επίκεντρο τη συμπερίληψη. Με δεδομένο ότι η εκπαίδευση έχει ως θεμελιώδη στόχο την ικανοποίηση των αναγκών όλων των κοινωνικών ομάδων, ο οργανισμός ELWB έχει βαθιά κοινωνική αποστολή και συμβάλλει με ουσιαστικό τρόπο στη διαμόρφωση μιας πιο συνεκτικής, προοδευτικής και κοινωνικής εκπαιδευτικής πολιτικής και πρακτικής.