Ημερίδα ολοκλήρωσης της Πράξης «ΠΡΟΣΒΑΣΗ» στο ΠΑΔΑ

Μέλη των ομάδων εργασίας της Πράξης «ΠΡΟΣΒΑΣΗ» και συνεργάτες

Με την ημερίδα που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 22/9/2023 στο ΠΑΔΑ, ολοκληρώθηκε ουσιαστικά και τυπικά το έργο της Πράξης «ΠΡΟΣΒΑΣΗ: Υποστήριξη Παρεμβάσεων Κοινωνικής Μέριμνας Φοιτητών Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής». Η Πράξη «ΠΡΟΣΒΑΣΗ» εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ τον Δεκέμβριο του 2019 και λειτούργησε στο ΠΑΔΑ από την αρχή του 2020 έως και σήμερα, προσφέροντας ένα ευρύ φάσμα υπηρεσιών υποστήριξης και μέριμνας σε φοιτητές/ήτριες με αναπηρίες (ΦμεΑ) ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, σε φοιτητές/ήτριες από ευπαθείς κοινωνικές ομάδες (ΕΚΟ) και σε φοιτητές/τριες από χαμηλά εισοδήματα.

Η «ΠΡΟΣΒΑΣΗ» λειτούργησε υπό την αιγίδα της Αντιπρυτάνεως Ακαδημαϊκών Υποθέσεων και Φοιτητικής Μέριμνας, καθηγήτριας Ευσταθίας Παπαγεωργίου, με υπεύθυνη της Πράξης την καθηγήτρια του Τμήματος Ηλεκτρολόγων και Ηλεκτρονικών Μηχανικών, Μαρία Ραγκούση και Επιτροπή όπου συμμετείχαν η Αντιπρύτανις Διοικητικών Υποθέσεων, καθηγήτρια Γραμματή Πάντζιου και εννέα ακόμη μέλη ΔΕΠ του ΠΑΔΑ.

Οι υπηρεσίες που παρείχε η Πράξη «ΠΡΟΣΒΑΣΗ» κάλυψαν σημαντικές και αυξανόμενες ανάγκες των φοιτητών/τριών σε θέματα κρίσιμα για την ολοκλήρωση των σπουδών τους. Τις υπηρεσίες πρόσφεραν με ζήλο και ουσιαστική συνεισφορά οι δεκατρείς (13) επιστημονικοί συνεργάτες/ιδες της «ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ» καταλλήλων ειδικοτήτων, που επιλέχθηκαν μετά από προκήρυξη ώστε να έχουν και εξειδικευμένες γνώσεις αλλά και μεγάλη επαγγελματική εμπειρία. Η ομάδα των συνεργατών εργάστηκε άοκνα, υπό δύσκολες συνθήκες (δύο ακαδημαϊκά έτη με Covid-19) και με απόλυτο σεβασμό των ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων των φοιτητών/τριών, με σκοπό να διασφαλίσουν για όλους και όλες, στο μέτρο του δυνατού, συνθήκες ισότιμης πρόσβασης και πλήρους συμμετοχής στην ακαδημαϊκή ζωή. Η Πράξη υποστηρίχθηκε από τη διοίκηση του ΠΑΔΑ, τον ΕΛΚΕ, το Κέντρο Δικτύου (NOC), τις Βιβλιοθήκες, καθώς και ομάδα μελών ΕΔΙΠ/ΕΤΕΠ ειδικότητας Πληροφορικής.

Στο πάνελ ο Αντιπρύτανης Ακαδημαϊκών Υποθέσεων και Διασφάλισης Ποιότητας, καθηγητής Σταύρος Καμινάρης και ο Αντιπρύτανης Διεθνοποίησης και Εξωστρέφειας, καθηγητής Θεόδωρος Ξάνθος

Τον απολογισμό των δράσεων της «ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ» παρουσίασε η υπεύθυνη της Πράξης και τα μέλη των ομάδων. Την ημερίδα τίμησαν με την παρουσία τους, απευθύνοντας χαιρετισμό κατά την έναρξή της, το μέλος Συμβουλίου Διοίκησης ΠΑΔΑ, καθηγήτρια Ευσταθία Παπαγεωργίου, ο Αντιπρύτανης Ακαδημαϊκών Υποθέσεων και Διασφάλισης Ποιότητας, καθηγητής Σταύρος Καμινάρης, ο Αντιπρύτανης Διεθνοποίησης και Εξωστρέφειας, καθηγητής Θεόδωρος Ξάνθος, το μέλος της Επιτροπής της Πράξης «ΠΡΟΣΒΑΣΗ», πρώην Αντιπρύτανις Διοικητικών Υποθέσεων, καθηγήτρια Γραμματή Πάντζιου, η κ. Κ. Κουζινού (Διεύθυνση Υποστήριξης Σπουδών) και η κ. Β. Στεφανοπούλου (Διεύθυνση Φοιτητικής Μέριμνας).

Η υπεύθυνη της Πράξης, καθηγήτρια του Τμήματος Ηλεκτρολόγων και Ηλεκτρονικών Μηχανικών, Μαρία Ραγκούση

Συνοπτικά, οι δράσεις που αναπτύχθηκαν και οι υπηρεσίες που παρασχέθηκαν, εντάσσονται στους εξής άξονες:

  • ακαδημαϊκή υποστήριξη των φοιτητών/τριών, σε στενή συνεργασία με τους καθηγητές/ήτριες-συμβούλους ΦμεΑ των 26 ακαδημαϊκών τμημάτων του ΠΑΔΑ
  • ψυχοκοινωνική υποστήριξη μέσω ατομικών ή ομαδικών συνεδριών (620 φοιτητές/ήτριες, 250 άτομα σε κύκλο 12 ατομικών ραντεβού, 2 κύκλοι ομαδικών συνεδριών)
  • υπηρεσίες Εργοθεραπείας για 60 φοιτητές/ήτριες
  • υπηρεσίες Φυσικοθεραπείας για 10 φοιτητές/ήτριες
  • διερμηνεία στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα για 11 φοιτητές/ήτριες,
  • άσκηση και αθλητισμός για ΦμεΑ για 3 φοιτητές/ήτριες
  • ανάπτυξη προσβάσιμου ηλεκτρονικού μαθησιακού υλικού και ιστοτόπων
  • εγκατάσταση ειδικών θέσεων ανάγνωσης για ΦμεΑ στις Βιβλιοθήκες ΠΑΔΑ
  • οικονομική υποστήριξη με χορήγηση 40 υποτροφιών για φοιτητές/ήτριες χαμηλών εισοδημάτων, σε σύνδεση με την πρόοδο στις σπουδές (2020-21, 2021-22)
  • σειρά σεμιναρίων ενημέρωσης, ευαισθητοποίησης και εκπαίδευσης του ακαδημαϊκού προσωπικού αλλά και του διοικητικού/τεχνικού προσωπικού του ΠΑΔΑ
  • ημερίδες σε θέματα ενδιαφέροντος των φοιτητών/τριών όπως «Οι φωτεινές πλευρές της αναπηρίας», «Ο ρόλος της φυσικής άσκησης στην υγεία και τις ακαδημαϊκές επιδόσεις»
  • μελέτη από το Εργαστήριο ΕΣΥΨΥΚΟΠ του Τμήματος Κοινωνικής Εργασίας του ΠΑΔΑ σχετικά με τις αντιλήψεις και στάσεις της κοινότητας απέναντι στους ΦμεΑ.

    Οι δράσεις αυτές, όπως τόνισαν όλοι οι συμμετέχοντες, είναι αναγκαίο να συνεχισθούν και να πολλαπλασιαστούν για να γίνει πραγματικότητα η ισότιμη συμμετοχή και πρόσβαση σε όλες τις εκφάνσεις της ακαδημαϊκής ζωής για κάθε φοιτητή/ήτρια. Εξάλλου, η υλοποίηση παρόμοιων δράσεων είναι επ’ ωφελεία όλων των μελών της ακαδημαϊκής κοινότητας του ΠΑΔΑ, ώστε να ενημερωθούν για τον ορθό τρόπο επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης με τις παραπάνω ομάδες φοιτητών/τριών, εμπεδώνοντας κλίμα κατανόησης, αποδοχής της διαφορετικότητας και εν τέλει συμπερίληψης – ένα ελπιδοφόρο βήμα προς μια πιο ανθρώπινη κοινωνία.(Φωτογραφίες: Ευτυχία Περιβολάρη)

Προηγούμενο άρθροΔημοσίευμα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Έρευνας και Ανάπτυξης για κοινή ερευνητική εργασία ΠΑΔΑ και Πανεπιστημίου Αιγαίου
Επόμενο άρθροΣτην αιχμή του ενδιαφέροντος το COMECAP 2023 στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής