Με μεγάλη επιτυχία διεξήχθη την Τετάρτη 6 και την Πέμπτη 7 Σεπτεμβρίου 2023 η πρώτη επιμορφωτική διημερίδα με θέμα «Η Τεχνητή Νοημοσύνη στην Εκπαίδευση των Φυσικών Επιστημών» στο Συνεδριακό Κέντρο του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής στην Πανεπιστημιούπολη Αρχαίου Ελαιώνα. Στη διημερίδα συμμετείχαν 130 περίπου Εκπαιδευτικοί της Β/βάθμιας Εκπαίδευσης Γ’ Αθηνών στις βασικές επιστημονικές κατευθύνσεις των φυσικών επιστημών.
Σκοπός της διημερίδας ήταν η μεταφορά τεχνογνωσίας σε εκπαιδευτικούς των Φυσικών Επιστημών. Οι εκπαιδευτικοί ήρθαν σε επαφή με τις βασικές έννοιες της Τεχνητής Νοημοσύνης, ενημερώθηκαν για τις σύγχρονες τεχνολογικές εξελίξεις, επιμορφώθηκαν για τον τρόπο χρήσης των εργαλείων Τεχνητής Νοημοσύνης σε περιβάλλοντα διδασκαλίας και συμμετείχαν σε βιωματικά εργαστήρια ανάπτυξης εκπαιδευτικών σεναρίων με χρήση κατάλληλων εργαλείων.
Η Καθηγήτρια Κ. Σγουροπούλου, Μέλος του Συμβουλίου Διοίκησης και Επιστημονικά Υπεύθυνη του Κόμβου Καινοτομίας του ΠΑΔΑ για την Τεχνητή Νοημοσύνη και τις Εφαρμογές της (UNIWA AI InnoHUB – http://uniwa ai-innohub) υπογράμμισε κατά την εναρκτήρια ομιλία της διημερίδας ότι: «Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να βοηθήσει στην κάλυψη αναγκών στη μάθηση και τη διδασκαλία και να επιτρέψει στα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς να συνεισφέρουν ενεργά στον εκσυγχρονισμό του εκπαιδευτικού συστήματος που καλείται πλέον, όχι μόνο να παρέχει γνώση, αλλά και να αναπτύσσει δεξιότητες για την ανακάλυψη της γνώσης μέσω της ορθής, έγκυρης και υπεύθυνης αξιοποίησης των διαθέσιμων νέων τεχνολογιών και εργαλείων».
Τη διημερίδα συνδιοργάνωσαν το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης Φυσικών Επιστημών Γ’ Αθήνας, τα ΕΚΦΕ Γ’ Αθήνας, ο Κόμβος Ψηφιακής Καινοτομίας (digiGOV-innoHUB), το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας κι Έρευνας (GRNET), η Ελληνική Εταιρία Επιστημόνων και Επαγγελματιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΕΠΥ), ο Οργανισμός Ανοιχτών Τεχνολογιών (ΕΕΛΛΑΚ) και το Eρευνητικό Κέντρο ΑΘΗΝΑ.
Μετά το τέλος της επιμορφωτικής διημερίδας, οι συμμετέχοντες ήταν σε θέση να περιγράψουν τα βασικά εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης και να τα χρησιμοποιήσουν στον σχεδιασμό και την οργάνωση της διδασκαλίας, παράγοντας καινοτόμα εκπαιδευτικά σενάρια.