Διαδικτυακό Επιστημονικό Συνέδριο: «Το Σχολείο της Συμπερίληψης: Πραγματικότητα και Προοπτικές»

Πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά με μεγάλη επιτυχία στις 6 και 7 Νοεμβρίου 2020 το Επιστημονικό Συνέδριο με θέμα: «Το Σχολείο της Συμπερίληψης: Πραγματικότητα και Προοπτικές».

Το Συνέδριο συνδιοργανώθηκε από το 3ο Περιφερειακό Κέντρο Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕΚΕΣ) Αττικής και το Διϊδρυματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΔΠΜΣ) «Παιδαγωγική μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεων» του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής (ΠΑΔΑ).

Οι εργασίες του Συνεδρίου ξεκίνησαν  την Παρασκευή 6 Νοεμβρίου στις 17.00 με καλωσόρισμα – εισαγωγική προσφώνηση από την Πρόεδρο της Επιστημονικής Επιτροπής του Συνεδρίου, Αντιπρύτανι Ακαδημαϊκών Υποθέσεων και Φοιτητικής Μέριμνας του ΠΑΔΑ,  Καθηγήτρια Ευσταθία Παπαγεωργίου και τον Πρόεδρο της Οργανωτικής Επιτροπής, Οργανωτικό Συντονιστή του 3ου ΠΕΚΕΣ, κ. Ιγνάτιο Καράμηνα. 

ο Πρύτανης του ΠΑΔΑ, Καθηγητής Παναγιώτης Καλδής

Ακολούθησαν οι χαιρετισμοί των επισήμων προσκεκλημένων. Έτσι, χαιρετισμό και κήρυξη της έναρξης των εργασιών του Συνεδρίου απεύθυνε ο Πρύτανης του ΠΑΔΑ, Καθηγητής Παναγιώτης Καλδής, ενώ χαιρέτισαν τις εργασίες του Συνεδρίου ο Πρόεδρος του Τμήματος Βιοϊατρικών Επιστημών του ΠΑΔΑ, Καθηγητής Δημήτριος Χανιώτης, το μέλος του ΔΣ του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), Αναπλ. Καθηγήτρια Χρύσα Σοφιανοπούλου, ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης ΠΕ και ΔΕ Αττικής κ. Γιώργος Κόσυβας, ο Αντιπρόεδρος της ΔΟΕ κ. Γιώργος Τρούλης και ο Γενικός Γραμματέας της ΟΙΕΛΕ κ. Γιώργος Χριστόπουλος.

Η Καθηγήτρια Ευσταθία Παπαγεωργίου, Αντιπρύτανι Ακαδημαϊκών Υποθέσεων και Φοιτητικής Μέριμνας του ΠΑΔΑ

Οι εργασίες της Παρασκευής συνεχίστηκαν με κεντρικής ομιλίες από διακεκριμένους πανεπιστημιακούς δασκάλους από την Ελλάδα και την Κύπρο: Την Καθηγήτρια Ευσταθία Παπαγεωργίου, Αντιπρύτανι Ακαδημαϊκών Υποθέσεων και Φοιτητικής Μέριμνας του ΠΑΔΑ, τον Καθηγητή Παναγιώτη Αγγελίδη, Αντιπρύτανη Ακαδημαϊκών Υποθέσεων του Πανεπιστημίου Λευκωσίας, την Καθηγήτρια του ΕΚΠΑ κ. Αγγελική Γενά, την Αναπλ. Καθηγήτρια του ΕΚΠΑ κ. Αλεξάνδρα Ανδρούσου και τον Επίκ. Καθηγητή του ΕΚΠΑ κ. Χρήστο Παρθένη. Σε κάθε ομιλητή ετέθησαν ερωτήσεις από το Προεδρείο, οι οποίες υποβλήθηκαν από τους συνέδρους διαδικτυακά σε ειδική φόρμα της ιστοσελίδας του συνεδρίου.

Η δεύτερη ημέρα εργασιών του Συνεδρίου το Σάββατο 7 Νοεμβρίου ξεκίνησε στις 09.15 και ολοκληρώθηκε στις 17.00. Εξελίχθηκε σε 3 οριζόντιες ζώνες με 7 ψηφιακές αίθουσες η καθεμιά που λειτούργησαν παράλληλα και στις οποίες παρουσιάστηκαν 124 προφορικές ανακοινώσεις καθώς και 2 θεματικά Συμπόσια.

Οι προφορικές ανακοινώσεις κάλυψαν τις 18 από τις 20 θεματικές ενότητες του Συνεδρίου ενώ ο μεγαλύτερος αριθμών των παρουσιάσεων αφορούσε κατά σειρά τις θεματικές «Στρατηγικές, Μέθοδοι και Τεχνικές στο πλαίσιο της συμπερίληψης», «Πρακτικές συμπερίληψης στο Δημοτικό Σχολείο», «Διαπολιτισμική εκπαίδευση και πρακτικές συμπερίληψης», «Ευάλωτες κοινωνικές ομάδες (Ρομά, παλιννοστούντες, πρόσφυγες κ.ά.) και παιδαγωγική της συμπερίληψης», «Πρακτικές συμπερίληψης στην Προσχολική Εκπαίδευση», «Παιδαγωγική της συμπερίληψης – θεωρητικές και ερευνητικές προσεγγίσεις» και αντίστοιχα με μικρότερο αριθμό τις άλλες θεματικές.

Οι εργασίες του Συνεδρίου ολοκληρώθηκαν  το Σάββατο το απόγευμα στις 17.00-17.30 με την τελική αποτίμηση των εργασιών από την Πρόεδρο της Επιστημονικής Επιτροπής Καθηγήτρια Ευσταθία Παπαγεωργίου και τον Πρόεδρο της Οργανωτικής Επιτροπής κ. Ιγνάτιο Καράμηνα.

Τις εργασίες του Συνεδρίου παρακολούθησε μεγάλος αριθμός ενδιαφερομένων ενώ πραγματοποιήθηκαν 490 εγγραφές συνέδρων εκτός από τους εισηγητές.

Η έναρξη και η λήξη των εργασιών του Συνεδρίου έχουν βιντεοσκοπηθεί από την υπηρεσία ΔΙΑΥΛΟΣ και είναι διαθέσιμες στη ιστοσελίδα του Συνεδρίου:
https://3pekes-edutech.uniwa.gr/.

Προηγούμενο άρθροΔιεθνής διάκριση σε ερευνητική ομάδα του ΠΑΔΑ και του Παν. Πατρών
Επόμενο άρθροΔημιουργία 3D Γεωχωρικών Υποβάθρων πολύ υψηλής Ακρίβειας και Πιστότητας για την Πανεπιστημιούπολη άλσους Αιγάλεω