Εκπαιδευτική επίσκεψη φοιτητών του Τμήματος Μηχανικών Τοπογραφίας και Γεωπληροφορικής ΠΑΔΑ σε εργοτάξιο της ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.

Το φρέαρ του ΤΒΜ. Οι ταινίες μεταφέρουν το υλικό εκσκαφής από τη σήραγγα

Ομάδα σαράντα φοιτητών του Τμήματος Μηχανικών Τοπογραφίας και Γεωπληροφορικής της Σχολής Μηχανικών του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, με επικεφαλής τον Λέκτορα του Τμήματος Σωτήριο-Θεοφάνη Καραλή, πραγματοποίησε εκπαιδευτική επίσκεψη στο χώρο των εργοταξίων ‘Φρέαρ Κατεχάκη’ και ‘Φρέαρ ΓΝΑ’ της Νέας Γραμμής 4 – Τμήμα Α’ «Άλσος Βεΐκου – Γουδή».

Κατά τη διάρκεια της ξενάγησης από τους εργοταξιάρχες μηχανικούς

Τα στελέχη της ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε, με μεγάλη προθυμία παρείχαν όλη την απαραίτητη πληροφόρηση σχετικά με τη σκοπιμότητα και τις ειδικές απαιτήσεις του έργου και παράλληλα ανέδειξαν τον βαρύνοντα ρόλο του Τοπογράφου στις σχετικές εργασίες για την υλοποίησή του. Ειδικότερα, τονίσθηκε ότι οι Τοπογράφοι είναι όχι μόνο υπεύθυνοι για την πορεία της σήραγγας αλλά και για τον έλεγχο των μικρομετακινήσεων και καθιζήσεων, καθώς ακόμα και των συστολοδιαστολών των μεταλλικών μερών των κατασκευών.

Στα αριστερά τα ‘δαχτυλίδια’ που μεταφέρονται με ελαστιχοφόρο όχημα στο μέτωπο της σήραγγας. Στα δεξιά οι αγωγοί μεταφοράς στο μέτωπο της σήραγγας

Οι φοιτητές εντυπωσιάστηκαν από την κλίμακα του έργου και ικανοποιήθηκαν από την προθυμία των ανθρώπων της ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε να τους ενημερώσουν για όλες τις πτυχές του έργου. Σχολίασαν ότι ο μετροπόντικας είναι ένα ‘εργοστάσιο πάνω σε ράγες’, που διαθέτει όχι μόνο θάλαμο πλοήγησης αλλά και κέντρο ελέγχου, ιατρείο, χώρο έκτακτης καταφυγής, αλλά ακόμα και θάλαμο αποσυμπίεσης όπως τα διαστημόπλοια!

Σε ομάδες των 8-10 ατόμων, οι φοιτητές, εξοπλισμένοι με τα απαραίτητα Μέσα Ατομικής Προστασίας (Μ.Α.Π), κατέβηκαν στο δάπεδο του φρέατος με το ασανσέρ και περπάτησαν περίπου 600 μέτρα μέχρι του σημείου που είχε προχωρήσει η εκσκαφή, παρατηρώντας, μεταξύ άλλων, τον τοίχο της σήραγγας, όπου μεγάλοι σωλήνες και αγωγοί μετέφεραν αέρα, νερό και ηλεκτρισμό. Το μηχάνημα διάνοιξης σηράγγων -ΤΒΜ (μετροπόντικας) που χρησιμοποιείται έχει μήκος που υπερβαίνει τα 100μ και διάμετρο τα 9μ., και υπεύθυνη για την ορθή λειτουργία του, είναι 10μελής ομάδα ειδικά εκπαιδευμένου προσωπικού. Το βάρος του ανέρχεται σε 1.500 τόνους και διαθέτει ότι πιο σύγχρονο έχει να παρουσιάσει η σχετική τεχνολογία, ενώ ο βαθμός βέλτιστης απόδοσης υπολογίζεται κατά μέσο όρο στα 10m/ημέρα. Το σημαντικότερο για την Αθήνα είναι πως τα δύο μηχανήματα έχουν ειδικά διαμορφωμένες μηχανές με τέτοιο τρόπο, ώστε να εξασφαλίσουν για πρώτη φορά μηδενική όχληση κατά τη διάρκεια της διάνοιξης της σήραγγας της νέας γραμμής 4.

Αξίζει να αναφερθεί ότι το βάθος των φρεάτων φθάνει τα 49 μέτρα, ενώ η πλευρά της τετραγωνικής περιμέτρου έχει μήκος περί τα 35 μέτρα, η δε κατασκευή των μεταλλικών μερών από τα ‘δαχτυλίδια’ που θωρακίζουν και στηρίζουν τη σήραγγα καθώς αυτή διανοίγεται, γίνεται σε ειδικό εργοστάσιο του Καναδά λόγω των εξαιρετικά αυξημένων απαιτήσεων σε ανοχές.

Οθόνες από το κέντρο ελέγχου του ΤΒΜ.

Οι φοιτητές του Τμήματος Μηχανικών Τοπογραφίας και Γεωπληροφορικής ΠΑΔΑ ευχαρίστησαν τους υπεύθυνους οργανωτές για αυτήν την ξεχωριστή βιωματική επίσκεψη, για τον επαγγελματισμό, την αμεσότητα και τη δεκτικότητα που επέδειξαν και ιδιαίτερα τους μεταλλειολόγους κ. Νικολόπουλο Σταμάτη και Παπαδάκη Μιχάλη, τον επικεφαλής τοπογράφο κ. Παναγιώτη Τσιμάρα για το ΤΒΜ καθώς και τον κ. Δημήτρη Χριστιανάκη, επικεφαλής τοπογράφο σηράγγων ΝΑΤΜ, παλιό απόφοιτο του Τμήματος.

Η γραμμή 4 θα συνδέσει το Άλσος Βεϊκου με το Γουδί, με 13 ενδιάμεσους σταθμούς και προβλέπεται να αποπερατωθεί τον Ιούνιο του 2029. Είναι, αυτή τη στιγμή, το μεγαλύτερο έργο στην Ευρώπη, με προϋπολογισμό πάνω από 1.8 δις € πλέον ΦΠΑ.

Προηγούμενο άρθροΜνημόνιο Συνεργασίας μεταξύ Τμήματος Πολιτικών Δημόσιας Υγείας του ΠΑΔΑ και Ινστιτούτου Δημόσιας Υγείας Μαυροβουνίου
Επόμενο άρθροΔιαδραστικοί χάρτες για τις πολιτικές νεολαίας της Ε.Ε. από το Erasmus+ Youth Wiki